Pokud máte zájem o naší službu, napište nám na sebe kontakt a my se Vám ozveme.
Hodláte zadat své osobní údaje do formuláře na webu, který provozuje Domov NaNovo, p.o.
Domov NaNovo nakládá s vašimi osobními údaji v souladu s platnými právními předpisy.
Podrobné informace o nakládání s osobními údaji.
Zájemce o sociální službu může získat potřebné informace několika způsoby:
Evidence žadatelů o sociální službu vedou sociální pracovnice v programu eQuip, v tištěné podobě také v kanceláři u sociální pracovnice v DOZP.
V rámci evidence žadatelů jsou ukládány žádosti pro tyto služby:
Evidence žadatelů o sociální službu – cílová skupina:
Jsou zde zařazeny žádosti osob, které splňují kritéria pro přijetí do sociální služby.
V tištěné podobě obsahuje složka „Evidence žadatelů – cílová skupina“ Žádosti o poskytnutí sociální služby (u každé žádosti je vyjádření lékaře) a Rozsudek (v případě, že je žadatel omezený ve svéprávnosti a má opatrovníka).
V programu eQuip (Kartotéky – pořadník žadatelů) je dále seznam žadatelů, a u každého žadatele je uložen záznam z jednání, odpověď na žádost a další poznámky o aktualizacích žádosti a nově získaných informacích.
Pokud s žadatelem neproběhlo jednání, je v popisu uvedena poznámka „Rozpracováno“.
Žádosti jsou řazeny chronologicky dle data přijetí písemné žádosti. Sociální pracovnice 1x ročně aktualizuje platnost těchto žádostí – telefonicky (popř. písemně) kontaktuje žadatele a ověří si, zda jejich zájem o službu nadále trvá, či nikoliv. U každé žádosti, která je evidována déle než 3 roky, naplánuje sociální pracovnice nové jednání se zájemcem (co 3 roky). Z jednání bude pořízen zápis.
Žádosti o přijetí do sociální služby se uchovávají do doby, než dojde k uzavření smlouvy o poskytování služby nebo do doby vyřazení žádosti z důvodu nezájmu o službu nebo úmrtí žadatele. Pokud má být žádost vyřazena, je s žadatelem (jeho opatrovníkem) dohodnut způsob vyřazení – zaslání zpět žadateli nebo skartace.
Evidence žadatelů o sociální službu – sociální poradenství (eQuip – Anonymní podpora) obsahuje:
Do evidence žadatelů nahlížejí pouze sociální pracovnice a ředitel organizace.
Pracovní postup k práci s žadateli v programu eQuip je uložen na N:\Společné\Team\eQuip návody\Evidence zájemců o službu.
Poskytnutí pobytové sociální služby se vylučuje, jestliže:
a) zdravotní stav osoby vyžaduje poskytnutí ústavní péče ve zdravotnickém zařízení,
b) osoba není schopna pobytu v zařízení sociálních služeb z důvodu akutní infekční nemoci
c) chování osoby by z důvodu duševní poruchy závažným způsobem narušovalo kolektivní soužití; to neplatí, jde-li o poskytnutí pobytové sociální služby v domově se zvláštním režimem.
V případě, že organizace Domov NaNovo, p. o. má možnost nabídnout sociální službu, vybere sociální pracovnice z Pořadníku žádostí potencionální klienty. Při výběru se řídí danými kritérii viz. níže, na základě součtu bodů:
Kritéria pro příjem žadatelů | Body | |
---|---|---|
1. | Zájem a potřeba stávajících klientů organizace Domov NaNovo, p. o. | Ano/ne |
2. | Pohlaví (zohledňuje se pouze u dvoulůžkových pokojů) | Ano/ne |
3. | Míra a rozsah potřebné podpory | |
Rozsah podpory v bytě odpovídá potřebám klienta | 20 bodů | |
Rozsah podpory v bytě neodpovídá potřebám klienta | 10 bodů | |
4. | Aktuální potřebnost služby | |
Žadatel má kde bydlet a má zajištěnou potřebnou podporu | 3 body | |
Žadatel má kde bydlet, ale zajištěná podpora není dostačující | 7 bodů | |
Žadatel nemá kde bydlet a zajištěná podpora není dostačující | 10 bodů | |
5. | Lokalita a vazby | |
Má vazby ve městě nebo jeho blízkém okolí (do 15 km) | 3 body | |
Má vazby ve vzdálenějším okolí (do 50 km) | 2 body | |
Nemá vazby | 1 bod | |
6. | Vhodnost soužití s dalšími lidmi v bytě | |
Vhodný pro soužití s dalšími lidmi v bytě s ohledem na potřeby a specifika lidí, kteří již byt obývají | 5 bodů | |
Částečně vhodný pro soužití s dalšími lidmi v bytě s ohledem na potřeby a specifika lidí, kteří již byt obývají | 3 body | |
Nevhodný pro soužití s dalšími lidmi v bytě s ohledem na potřeby a specifika lidí, kteří již byt obývají | 1 bod | |
V případě shodného počtu bodů se hodnotí také kritérium 7 | ||
7. | Datum přijetí žádosti | |
do 1 roku | 1 bod | |
1 – 3 roky | 2 body | |
3 roky a více | 3 body |
Sociální pracovnice telefonicky kontaktuje vybrané potencionální klienty a sjedná s nimi osobní schůzku za účelem jednání o přijetí do služby.
Jednání probíhá v konkrétní službě v dohodnuté a časově vymezené době.
Schůzky se účastní sociální pracovnice a vedoucí služby, případně i potencionální klíčový pracovník a na straně druhé potencionální klient, případně jeho doprovod. Pokud je klient omezen ve svéprávnosti, je u jednání přítomen i opatrovník. Cílem schůzky je s potencionálním klientem projednat průběh a rozsah poskytování služby a následně se dohodnout na pokračování či odstoupení od dalších jednání o zařazení do služby.
Potencionálnímu klientovi je předán vzor Smlouvy o poskytování služby včetně příloh, je-li to třeba jsou předané dokumenty v alternativní podobě. Po schůzce je oběma stranám ponechána lhůta na rozmyšlenou (v délce max. 14 dní).
V případě zájmu dochází k uzavření smlouvy.