Jednání se zájemcem o službu
Kontaktujte nás
Pokud máte zájem o naši službu, napište nám na sebe kontakt a my se Vám ozveme.
Hodláte zadat své osobní údaje do formuláře na webu, který provozuje Domov NaNovo, p.o.
Domov NaNovo nakládá s vašimi osobními údaji v souladu s platnými právními předpisy.
Podrobné informace o nakládání s osobními údaji.
Zájemce o sociální službu může získat potřebné informace několika způsoby:
Jednání se zájemcem o službu:
- Jednání je zahájeno vedoucí služby, která je rovněž sociální pracovnicí, na základě přijaté žádosti o poskytnutí sociální služby nebo na základě osobní, písemné nebo telefonické domluvy.-
- Jednání probíhá osobně v místě pobytu žadatele nebo v místě poskytování služby, ve výjimečných případech je možné zajistit jinak (prostřednictvím Skype).
- Jednání vede vedoucí služby (sociální pracovnice). U jednání může být přítomna také potenciální klíčová pracovnice žadatele.
- U jednání je vždy přítomen žadatel o službu.
-
Cílem prvního jednání je:
- kdy, jak a proč se rozhodl, že potřebuje podporu nebo pomoc,
- o jakých jiných možnostech uvažoval
- vyjasnit si a upřesnit, jaká očekávání má žadatel od naší služby,
- jakým způsobem řešil žadatel danou oblast podpory doposud,
- zjistit potřeby žadatele v dané oblasti,
- ujasnit si míru a přesnou podobu naší podpory,
- zjistit další informace, např. způsob komunikace, omezení v pohybu, apod.
- informovat žadatele o službě a o jejích možnostech, o podmínkách pro přijetí a důvodech odmítnutí, způsobech podání žádosti, aj.
- Pokud jednání proběhlo na základě osobní, písemné nebo telefonické domluvy a sociální služba odpovídá potřebám žadatele, je nutné podat žádost písemnou formou, až poté bude zaevidována do evidence žadatelů.
- „Žádost o poskytnutí sociální služby“ je možné stáhnout z internetových stránek organizace Domov NaNovo, p.o., požádat vedoucí služby (sociální pracovnici) o její zaslání poštou, emailem nebo si žádost osobně vyzvednout. Vedoucí služby (sociální pracovnice) může zájemci pomoci s vyplněním Žádosti při osobní schůzce. Vyplněnou žádost může žadatel zaslat poštou nebo osobně doručit na výše uvedenou adresu. Součástí žádosti je také „Vyjádření lékaře o zdravotním stavu žadatele“, na jehož základě poskytovatel určuje, zda žadatel spadá do cílové skupiny dané služby. Pokud je žadatel omezen ve svéprávnosti, je třeba k žádosti doložit Rozsudek o ustanovení opatrovníka.
- Z jednání se žadatelem o službu je vždy pořízen písemný záznam, který je dále součástí žádosti v programu eQuip.
- Na každou žádost musí být písemně odpovězeno do 30 ti dnů od přijetí žádosti.
-
Vedoucí služby (sociální pracovnice) usiluje o to, aby žadatel porozuměl všem důležitým bodům jednání. K dispozici má materiály přizpůsobené možnostem lidí s mentálním postižením:
- Smlouvu o poskytnutí sociální služby v alternativní podobě,
- Prezentaci služby v alternativní podobě,
- Propagační leták atd.
Pokud žadatel splňuje kritéria pro přijetí, je jeho žádost evidována v evidenci žadatelů o sociální službu.
Žádosti jsou řazeny chronologicky dle data přijetí písemné žádosti. Vedoucí služby (sociální pracovnice) 1x ročně aktualizuje platnost těchto žádostí – telefonicky (popř. písemně) kontaktuje žadatele a ověří si, zda jejich zájem o službu nadále trvá, či nikoliv.
Pokud žadatel nesplňuje kritéria pro přijetí, je jeho žádost zaslána zpět s písemným odůvodněním a zároveň mu nabídneme jiná řešení jeho situace - kontakty na další organizace či poradny.
Pravidla pro vedení evidence žadatelů o sociální službu
Organizace má zpracovaná pravidla pro vedení evidence žadatelů. V pravidlech je seznam osob, které jsou oprávněny nahlížet do evidence žadatelů, je popsán obsah evidence žadatelů, umístění, hodnocení kritérií pro výběr žadatele atd.
Žadatel může být odmítnut z těchto důvodů:
- z kapacitních důvodů,
- žadatel žádá o službu, kterou organizace neposkytuje,
- žadatel není cílovou skupinou sociální rehabilitace.
Přijetí žadatele o službu
V případě, že Sociální rehabilitace NaNovo má kapacitu přijmout nového klienta, vybere vedoucí služby (sociální pracovnice) z Evidence žadatelů potencionální klienty. Při výběru se řídí danými kritérii, viz níže:
Kritéria pro příjem žadatelů
Vedoucí služby (sociální pracovnice) telefonicky kontaktuje vybraného potencionálního klienta a sjedná si s ním osobní schůzku za účelem jednání o přijetí do služby.
Jednání probíhá v místě pobytu žadatele nebo v místě služby v dohodnuté a časově vymezené době.
Schůzky se účastní vedoucí služby (sociální pracovnice), případně i potencionální klíčový pracovník a na straně druhé potencionální klient, případně jeho doprovod. Pokud je klient omezen ve svéprávnosti, je u jednání přítomen i opatrovník. Cílem schůzky je s potencionálním klientem projednat průběh a rozsah poskytování služby a následně se dohodnout na pokračování či odstoupení od dalších jednání o zařazení do služby.
Potencionálnímu klientovi je předán vzor Smlouvy o poskytování služby včetně příloh, je-li to třeba, jsou předané dokumenty v alternativní podobě. Po schůzce je oběma stranám ponechána lhůta na rozmyšlenou (v délce max. 14 dní).
V případě zájmu dochází k uzavření smlouvy.